Seekord on teemat keeruline kirjutada – või teeme pealkiri on natukene keeruline lahti mõtestada.
Võiks ju kirjutada IT-Juht ja Steve Jobs või Bill Gates aga nemad on pigem ettevõttejuhid ning ei nad ei ole tänases mõistes IT-Juhid. Pigem soovitatakse tänases ettevõtluses IT-Juhti ja Tegevjuhti hoida lahus või… siis osta IT-juhti nn teenusena ettevõttesse sisse. Kuid, kui IT-Juhtidest rääkida siis tõesti mõnda tean ja mõnda olen „näinud“ AGA kas neid siinses blogis välja tuua… Võiks, kuid nad ei ole kindlasti üldsusele tuntud.
Seega jah, tõsiselt raske teemas püsida.
Ivo Suursoo on kindlasti tänaseks üks mitmel rindel tegevaid juhte, olles tegev nii Max123, Columbuses kui ka ITL presidendina. Aga ka tema ei ole IT-juht nende ettevõtetes.
Teiseks näiteks või tuua Eesti endist Microsofti juhti, kelle juhtimise oskustest ma ei oska kaasa rääkida, kuid mõistsin, tema tunni ajalise jutuajamise käigus, et mida suurem on positsioon seda ettevaatlikumalt pead sa kasutama sõnu ning ka jagama lubadusi.
Kuid minu nägemuse kohaselt peaks olema heal IT juhil vähemalt järgmised omadused:
• IT on muutuv, seega hea IT-juhi peaks suutma inimesteni tuua igavest muutust nii, et inimesed tuleksid muutustega kaasa ja ei oleks krampis, ehk heade „communicator“ omadustega.
• Tal peab olema piisavalt julgust, et seista juhtkonnas oma õiguste eest nii eelarvet kaitstes, kui ka riskidele tähelepanu juhtides, ehk heade „leader“ omadustega.
• IT-juhile arvatavalt alluvad mitmed IT osakonnad peab ta suutma viia neisse innovaatilisust „change agent“.
Seega, olles kokku puutunud kohtumistel IT-juhtidega ei tea ma nende köögipoolt aga olles ise köögipoolel ei tea ma nende väljapoole paistvat „nägu“.
Kuid IT ettevõtete juhtidest tooksin kindlast väljaspoole väga usutavana paistvat Google CEOd Larry Page ning Virginy asutaja ja CEOd Richard Bransoni.
Muidugi ma ei tea ka näiteks milline on Richard Branson juhina, kuid ma olen tema esinemisi, ülesse astumisi ning ka autobiograafilist raamatut „Losing My Virginity“ lugenud. Raamat näitab tohutut tööd oma brändi loomise kallal ning keerulisi otsuseid mis sunnivad ohverdama ühte ettevõtmist, et säästa teine. Esinemised on aga karismaatilised ning mentorlusest õhkuvad.
Kommentaarid
Postita kommentaar